Marketingové veličiny sú vymedzené do štyroch skupín, označených ako 4P:
- Product (Produkt) - konkrétny predmet alebo služba, resp. kombinácia materiálnych a nemateriálnych zložiek
- Price (Cena) - stanovenie hodnoty (sumy), za ktorú zákazník v prípade záujmu získa konkrétny produkt
- Place (Miesto) - priestor, kde je produkt k dispozícii zákazníkom
- Promotion (Podpora) - súbor aktivít, ktoré sprostredkujú zákzníkovi informácie o produkte (o jeho samotnej existencii, parametroch, výhodách, atď.)
V rámci Online Marketingu sa pozornosť sústreduje najmä na Podporu Predaja tvorenú zložkami ako Propagácia, Reklama, Komunikácia s cieľovými skupinami zákazníkov a zo zákazníkom ako jedincom.
Marketingový Mix v Online Marketingu:
- Produkt - spoločnosť môže poskytovať produkt (službu) v rámci internetu alebo ponúka svoj produkt (predmet alebo službu) prostredníctvom internetu ako prostredníctvom odbytového kanálu.
- Cena - stanovenie jej hodnoty, hodnota sa môže sa odlišovať hodnoty za ktorú sa produkt predáva v priamom obchodnom styku, tiež môže dôjsť k aplikácii odlišnej stratégie cenotvorby.
- Miesto - v prípade online marketingu, resp. predaja produktov, komunikácie a poskytovania informácií sa za miesto považuje internet - celosvetová sieť.
- Podpora - k podpore predaja dochádza samotným pôsobením na internete resp. vyžívaním služieb iných webstránok alebo prevádzkou konkrénej webstránky.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára