21. februára 2011

Online Marketing - Marketingový Mix

Marketingový mix možno definovať ako kombináciu nástrojov marketingu, alebo ako súbor marketingových veličín (kontrolovateľných), prostredníctvom ktorých chce spoločnosť (organizácia) dosiahnuť požadovanú reakciu na cieľovom trhu.


Marketingové veličiny sú vymedzené do štyroch skupín, označených ako 4P:
  • Product (Produkt) - konkrétny predmet alebo služba, resp. kombinácia materiálnych a nemateriálnych zložiek
  • Price (Cena) - stanovenie hodnoty (sumy), za ktorú zákazník v prípade záujmu získa konkrétny produkt
  • Place (Miesto) - priestor, kde je produkt k dispozícii zákazníkom
  • Promotion (Podpora) - súbor aktivít, ktoré sprostredkujú zákzníkovi informácie o produkte (o jeho samotnej existencii, parametroch, výhodách, atď.)

V rámci Online Marketingu sa pozornosť sústreduje najmä na Podporu Predaja tvorenú zložkami ako Propagácia, Reklama, Komunikácia s cieľovými skupinami zákazníkov a zo zákazníkom ako jedincom.

 Marketingový Mix v Online Marketingu:
  • Produkt - spoločnosť môže poskytovať produkt (službu) v rámci internetu alebo ponúka svoj produkt (predmet alebo službu) prostredníctvom internetu ako prostredníctvom odbytového kanálu.
  • Cena - stanovenie jej hodnoty, hodnota sa môže sa odlišovať hodnoty za ktorú sa produkt predáva v priamom obchodnom styku, tiež môže dôjsť k aplikácii odlišnej stratégie cenotvorby.
  • Miesto - v prípade online marketingu, resp. predaja produktov, komunikácie a poskytovania informácií sa za miesto považuje internet - celosvetová sieť.
  • Podpora - k podpore predaja dochádza samotným pôsobením na internete resp. vyžívaním služieb iných webstránok alebo prevádzkou konkrénej webstránky.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára